Velkommen som ny rytter i Horsens Rideklub

Ny på rideskolen

For at kunne ride i Horsens Sportsrideklub skal du først og frememst meldes ind i rideklubben.

Forinden bør du dog have talt med vores koordinator og have sikret dig, at der er plads på et af vore hold.

Du kommer i kontakt med os ved at sende en mail til undervisning@horsenssportsrideklub.dk

Flytning af hold, samt udmeldelse af rideskolen skal ligeledes ske til undervisning@horsenssportsrideklub.dk. Der er en måneds opsigelsesvarsel ved udmeldelse og alene til en måneds udgang.

Ridning i Horsens Sportsrideklub er 100% baseret på hyggeligt samvær, venskaber, sammenhold, frivillige hænder og sidst men ikke mindst på lærerige oplevelser.

Vi underviser ud fra Dansk Ride Forbunds ryttermærker.
Vi har fire forskellige rideundervisningsniveauer for vores elevskole:

1.  Ponylegestue lørdag formiddag (4-6 årige)
2.  Begynderhold, lørdag formiddag (7-14 årige)
2.  Dressurholdridning tirsdag, torsdag og fredag ( og voksenhold tirsdag og torsdag aften)
3.  Springning onsdag for parter og medlemmer med egen hest/pony

Beskrivelse af de forskellige hold finder du under elevskolen/undervisning. Børn i ponylegestuen og andre begynderhold skal have meget hjælp, hvorfor forældres opbakning som trækkere er nødvendig.
Der er prøve i ryttermærker flere gange årligt. Det er underviserne, der vuderer,, hvornår du er klar til prøve.

Som ny skal du huske: smiley

Fælles for alle hold er, at man møder senest ½ time før ridetimen starter, så der er god tid til at strigle og sadle ponyen/hesten op uden stress og jag. Samt at man sætter ca. 15 minutter af til efter ridetimen, så ponyen/hesten bliver sat tilbage i sin boks på en pæn måde, hvis der ikke er en rytter til den i timen efter. Husk det er levende dyr, som vi har med at gøre, der skal behandles ordentligt.

Vi har mange forskellige aktiviteter på rideskolen i løbet af året og vi søger altid hjælpende hænder hertil, så vi kan holde et højt aktivitetsniveau for vores elever :-)

Vi afholder alt lige fra kæpheste-arrangementer til fastelavn, julehygge, ministævner, ridelejr mm. Hold øje her på siden under "aktiviteter" samt via opslag i vores facebookgruppe (medlemmer af Horsens Sportsrideklub - HSR)

Rideskolen er lukket i hele juli måned, hvor ponyerne går på sommergræs og holder en velfortjent ferie.

Elevundervisningen følger i øvrigt Horsens skolernes feriekalender, så når skolerne holder lukket, har ponyerne/hestene også fri - du kan se, hvornår der er lukket i vores kalender eller under "information" og "Ferietid"

Har du spørgsmål, så skriv enten til undervisning@horsenssportsrideklub.dk eller spørg ridelæreren :-)