Horsens Sportsrideklubs championat

Hvert år kårer Horsens Horsens Sportsrideklub en championatsvinder i hver af disciplinerne nedenfor.

Man samler point til championatet ved at deltage i stævner. Championatet er for aktivt betalende medlemmer af klubben.

Når man har været til stævne og opnået en placering, kan man derfor indsende sine resultater til klubben og dermed være med i ”kampen” om  årets championatstitel.

I årets championat kårer vi:

1. Årets mest vindende ekvipage i spring for ponyer
  2. Årets mest vindende ekvipage i spring for heste
  3. Årets mest vindende ekvipage i dressur for ponyer
  4. Årets mest vindende ekvipage i dressur for heste
  5. Rising Star for ponyer i spring/dressur/andet
  6. Rising Star for heste i spring/dressur/andet

Indberetning af resultater:

Dit stævneresultet skal være indsendt senest 1 måned efter, at det er opnået for at blive tilføjet championatslisten. Dog skal resultater opnået i december måned være indberettet senest 1. januar ! for at komme med.

Man er selv ansvarlig for indberetningen inden for tidsfristerne for at man er med i "kampen" om championatet.

I 2024 tilbyder Pernille Borgholm dog følgende:

Hjemmebane i HSR: DU behøver ikke at gøre noget. Pernille tjekker hjemmebanestævnerne og noterer point til alle klubbens ryttere - det gælder alle vores stævner på hjemmebane - også de interne.

Udebane: Ovenfor gældende tidsfrister er gældende for at tælle med. Du indsender en mail med et screenshot fra Equipe, hvor man kan se rytterens resultat fra det pågældende stævne og skriver samtidig om det var et R, E, D, C, B eller A stævne i sværhedsgrad , så tilføjes I listen med jeres point.

R-stævner sidestilles som D-stævner (selvom de er E-stævner). R-mesterskaber sidestilles med andre mesterkaber.

Kontaktperson for championatet 2024: Pernille Borgholm

MAIL: championat@horsenssportsrideklub.dk

Resultatet:

2021 klik her

2022 klik her

2023 klik her

Regler og forklaringer:

Som en ekstra konkurrence til alle de stævneplaceringer, som klubbens ryttere samler sammen i årets løb, har vi lavet en championatsliste, hvor der gives point ud fra de placeringer man får, når man rider for/starter for Horsens Sportsrideklub.

Championatet løber over et år og gælder fra 1. januar til 31. december hvert år.

OBS, man kan ikke placeres under Rising Star, hvis man er placeret under Dressur- eller springchampionatet.

Alle point tælles sammen i løbet af året og undervejs kan man derfor godt fremgå til at være placeret flere steder (fx både i dressurchampionatet og under Rising Star championatet). Ved årets slutning efter 31.12 bliver man fjernet fra Rising Star listen igen, hvis man står til placering under Dressur- og/eller springchampionatet.

Overrækkelsen af championatsplaceringerne finder sted hvert år til vores generalforsamling i februar måned, hvor du skal møde op til præmieoverrækkelsen. Møder du ikke op til overrækkelsen, går placeringen til den næste på listen. (Stedfortræder for dig kan evt. tillades af bestyrelsen ved sygdomstilfælde eller lign.)

Vinderne modtager en pokal og vinderrosette.

Der er placering til nr. 1, 2 og 3 i hver af ovenstående championatstitler. Dog først når man har mere end 5 point samlet, som er minimum for, at der udleveres placeringer.

Nr. 2 og 3 modtager rosetter.

Der er ikke yderligere placeringer.

Ved pointlighed blandt flere ekvipager: Er der flere ekvipager med samme antal point på enten 1. eller 2. pladsen, så udgår placeringen for 3. pladsen.

Se hvad dine resultater berettiger til af point i spring og dressur-championatet  HER

Rising Star titlerne er et spændende tiltag. De skal være med til at hylde det gode ridt, som ikke giver placeringer til de 4 andre championatslister, men som viser de mange fremtidige stjerner, som vi har i klubben.

Reglerne for Rising Star er, at der gives point for:

Fejlfri runde i spring (dog min 30 cm), hvor der ikke er opnået placering, samt ved resultat over 60% i dressur, hvor der ikke er opnået placering.

Dog optjenes der først point i spring ved højder på min. 30 cm (Dvs bom på jord tæller IKKE med i rising star championatet!)

Andre discipliner, der kan indgå i pointskalaen kan også medgå - fx trec og military. Dressurryttere, springryttere og andre, konkurrerer på lige fod om disse titler. Der bliver ikke ganget op i forhold til stævnets sværhedsgrad. Pointfordeling er lige, uanset om der bliver redet E-D-C-B eller A stævner!

Pointtildeling i Rising Star:

LD og lavere klasser LD Klasser: 5
LC klasser LC Klasser: 10