Regler for partsryttere

Det er altid spændende at få part og for mange en lille prøve på, hvad det vil sige at have sin egen hest/pony. Ridning er en skøn sport, men det er store levende dyr, som nemt kan blive bange for selv den mindste lille ting eller hændelse, vi omgås. Det er derfor vigtigt, at man tænker sig om, når man opholder sig i stalden eller på ridebanen. Tænk fornuftigt og husk at behandle dyrene og hinanden med respekt. Når hestene er i deres boks, skal de have fred – det er deres frikvarter til at spise og hvile.

Husk du må først tage hesten ud på staldgangen 20 min før, du skal ride – hvis ikke der er plads på staldgangen, må du strigle og sadle op i boksen – men det må du også først starte på 20 min. før din ridetime begynder.

Når du har en part forventes det, at du (samt dine forældre hvis du er under 18 år) deltager i arbejdsdage og stævner som hjælper - se også i kontrakten for minimumskravet.

Opstart:

Ridning:

Helligdage er friridningsdage, såfremt ugenormen på de 2 til 4 dage overholdes for parten. Bestyrelsen har mulighed for at anvise til, at parterne skal notere i et oversigtsskema, hvilke dage, man kommer og har sin part, eller hvem man evt. har sørget for kommer og udfører sine pligter for en i ens fravær.

Sommerferie: hestene/ponyerne holder fri i hele juli måned og dine pligter og mulighed for ridning gælder derfor ikke her.

Hest eller pony:

Pligter:

Udstyr:

Forsikring:

Opsigelse:

Er du i tvivl, kan du altid kontakte vores undervisningskoordinator på undervisning@horsenssportsrideklub.dk