En stor tak til Gurli og Hans Engell Friis' Fond

30-10-2022

Horsens Sportsrideklub har modtaget 60.000 kr. af Gurli og Hans Engell Friis' Fond til et nyt projekt

Det er med stor glæde at afsløre at vi har fået bevilliget 60.000 kr. af Gurli og Hans Engell Friis' Fond.

Formålet med fondens bevilling er, at vi som Rideklub kan udbyde specialtilrettelagt undervisning til børn, unge og voksne med forskellige handikap, sociale udfordringer og trivselsproblemer som betyder at de er sårbare og derfor har behov for særlige hensyn.

De 60.000 kr. er øremærket til indkøb af en elevskolehest med det rette sind, temperament og fysik til at kunne håndtere urolige og angste ryttere. Hesten skal både indgå i specialundervisning og i vores almindelige elevskoleundervisning.

Med de 60.000 kr. kan vi nu give startskuddet til at vi til sommer 2023 kan udbyde specialtilrettelagt undervisning til børn, unge og voksne med forskellige handikap, sociale udfordringer og trivselsproblemer som betyder at de er sårbare og derfor har behov for særlige hensyn.

Det betyder at vi som Rideklub kommer til at kunne imødekomme de forespørgsler og feedback vi igennem tiden har fået fra omverdenen om behov for handikapridning og ridning på særligt tilrettelagte hold - et tilbud der matcher netop deres behov.

En stor tak til Gurli og Hans Engell Friis' Fond